Samtalen.

Idag avklarade jag mitt tredje besök hos terapeuten. Det känns alltid lika bra efteråt man varit där och fått prata ut. Att få spy ut allt det tråkiga till en opartisk och professionell, känns väldigt tryggt och jag kan verkligen slappna av . Mina stackars vänner, pojkvänn eller familj, vill jag verkligen inte behöva belasta med all trauma, de förtjänar inte det, de har hjälpt mig nog.

Och som terapeuten säger: " Det är inte och har aldrig varit du, det är han, alla fel ligger hos honom."
Jag är bara offret.


Nästa fredag får vi se om han väljer att överklaga eller inte. Så det återstå att se om allt äntligen är över eller om det ska sätta igång igen. Vill bara att allt ska vara över, att han blir inlåst och jag får mina smutsiga pengar.

Jag kommer framöver skriva mer utförligt om de 4 åren och allt som kommit efteråt, rättegången m.m.

Måste ge en eloge till min terapeut, som bara under de få timmar vi pratat, gett mig så mycket och får mig att känna mig trygg och kan öppna mig, slappna av, Jag saknar och ser fram emot våra samtal varje fredag.

Nåja, nu ska jag vända mig till brudarna igen och se hur Idol 2008 slutar.

Amor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0