Sickox2.

Man mår som man förtjänar kanske.

Igår, trotts min förkylning. Begav vi oss
mot NK för att handla julklappar.

Vi hade inget val och fast jag inte var
riktigt frisk, fick jag ta mig i kragen, ta
två alvedon och hoppa i bilen.

Väl där gick allt rätt smidigt och fort.
Men gud så MYCKET folk, jag dog nästan.
Tur bara att vi hittade allt någorlunda
snabbt och kunde bege oss hemåt.

Väl hemma åt vi middag och jag mådde
relativt bra. Kan ha berott på alvedonen
kanske.

Efter maten åker älskling och spelar
fotboll och jag ligger kvar på soffan
och chillar.
Och till slut somnar jag....

När jag vaknar upp nån timma senare
känner jag mig helt ÖVERKÖRD.

Huvudet dunkar, halsen gör mer ont än
vanligt, näsan rinner sönder och kroppen
gör så fruktansvärt ont!

Jag mår SÄMST!
Sämre än någon av de andra dagarna.

NK besöket och att gå på stan, fick bägaren
att rinna över och min kropp att lägga av
totalt.

Hade jag stannat hemma igår och vilat ut och
tagit shoppingen idag istället, så hade detta
aldrig hänt.

Så imorse när jag vaknade kunde jag nästan
inte prata och jag kände mig död.
Fick ringa barmorskan och kraxa ur mig att
jag inte kunde komma på kontroll idag, så
vi fick boka om tiden.

Så nu sitter jag här, ensam och mår bajs!
Har lindat en halsduk runt min insmorda
hals och bröst. Tigerbalsam is the shit!
Jag dricker te med honung och citron.
Huskurer är grymma!

Tänk min stackars bebis då:-(
Ligger där inne och fattar ingenting, känner
bara av att hela dens värld skakar varje
gång jag hostar.
Min lilla ängel, jag älskar dig så!



Helt utslagen!

Kommentarer
Postat av: Maria

Stackarn då! Hoppas du blir piggare till julafton iaf! Jag var också däckad nästan en vecka men nu är det bättre, tur det! Sjukt jobbigt att må sådär. Saknar dig! Hälsa André. Kram!

2009-12-22 @ 17:10:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0