Familjebil.

                      


Jag känner mig konstig.
Ja, väldigt konstig.
Trött och seg nästan som om
jag är på väg att bli sjuk.

Magen bara växer och nu är
det uppenbart, uppenbart för
alla att man är gravid.

En ganska härlig kännsla
det där, när man står och
betalar på åhléns och kassörskan
tittar på ens mage och ler åt
en sen.
Eller när tanten man möter på
gatan också kommer med samma
varma leende.

Här i Uppsala är det regningt,
mysigt och härligt tycker jag,
som stått ut med värme allt för
länge.
Att komma från tropisk värme tillbaka
till kalla Sverige, för att få ännu mer
värme!
Jag tyckte inte om det.
Så jag njuter av kylan nu.
I embrace it!

I veckan har man bara tagit det
lungt.
Träffat RiggaB och Gunnar,
klippt sig, åkt till vackra Öregrund
med  älskling och shoppat mamma
kläder.

Det där med mamma kläder är ju
rätt intressant.
Tydligen anser folk att om man är
gravid, så får man inte se lika snygg
ut som alla andra kvinnor.
Då det finns två jeans modeller att
få tag på, i två fula blåa färger och båda
med jordens  boot cut (utsvängda),
a big no no med andra ord.
Och alla mamma jeansen ser
likadan ut i alla butikerna!

Tacka gudarna för jeans leggings!
De ser ut som jeans, nertill , men
har resårband upptill och eftersom
jag nuförtiden bara har långa linnen
eller tunikor, så perfekt!

Men alltså, stackars oss gravida,
som trotts graviditeten förblir
modemedvetna.
Och detta problem är inte bara i Sverige,
i USA var det samma visa,
fula, omodärna jeans, med jordens
utsväng!

Att hitta kläder upptill, som tröjor, linnen
och tunikor är det dock inga problem med
att finna, tur det.

Fick köpa ännu en ny BH, den 3:dje
jag fått köpa sen jag blev gravid.
Denna sitter perfekt!
Ingen vadering (behövs verkligen inte!),
tunn och skön!
My boobies, so happy :-)

Nästa helg kommer vi att åka
upp till norr
Vi ska på bröllopp.
Min fina och vacka ängel,
Angelica ska giffta sig! :-D
Vi ska bila dit, en ca sex timmar
lång färd och sen bo på hotell
i två härliga nätter, myyyysss!
Ska bli roligt att få presentera André
för Angi!
Jag längtar såååå!

Oh, just ja, glömde berätta
om min älskade sambo och blivande
pappa till vårat barn, om hans senaste
smart plan.

Han överaskade mig med en sprillans
ny bil, familjebil hävdade han, min
älskling.
Och jag blev ju solklart överlycklig.
Tills jag sen såg denna fantastiska
familjebil. (Ja, den ni ser ovan, that´s
the one!)

Hans argument: " Men det rymms ju en
barnvagn i bagageutrymmet."

Ja, ja, det återstår ju att se, men jag
kan bara inte förstå hur en CLK 55 AMG
med V8, kan vara en familjebil.
Kan ni?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0