Kommentar.

Haha, jag måste bara få kommentera
detta, då jag nästan dog av garv när
jag upptäckte detta.

Jag har ett program dom lokaliserar alla
IP adresser, tex när folk kommenterar, så
sparas IP adressen och då kan jag skriva
in den och programmet hittar allt.
Ja, en massa saker som tex om det är
en privatperson, företag, vad för slags bredband,
eller modem, stad, adress osv.

Och jag vet under den perioden jag fick alla
de där fina kommentarerna, så brukade jag
gå igenom de innan jag skickade informationen vidare.
Och jag minns att jag reagerde på att en flitig
läsare och kommentatör skrev från en IP adress
som tillhör: IKEA Corporate Network.

Ikea, tänkte jag, WTF liksom, men ägnade inte några
fler tankar åt det.
Tills nu, nu när glödlampan tändes i min hjärna.
Snacket går ju och man får ju höra info ibland om
vissa saker och personer, vare sig man vill eller inte.
Man pratar ju än med vänner från förr, som lever kvar
i ens förflutna.

Och sist jag pratade med min Skatmamma A. 
(våra smeknamn på varandra sedan några år,
jag skatunge, hon skatmamma) för över
en månad sen så berättade hon en sak om en person,
men eftersom det för mig var rätt så irrelevant,
så glömdes det bort.
Om den personens arbetsplats nämligen.

Och nu när jag sitter och håller på med bloggen,
går igenom lite och läser gamla saker,
så tändes glödlampan och bitarna föll på plats.

Men det är självklart att DEN personen är den som sitter
och kommenterar, elakheter, ärekränkningar och förtal i
min blogg, till mig.

Jaja, jag fattar nu, why liksom.

I gett it;-)

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0